ik ben er - Reisverslag uit Narasaraopet, India van henck - WaarBenJij.nu ik ben er - Reisverslag uit Narasaraopet, India van henck - WaarBenJij.nu

ik ben er

Door: Henk van Enck

Blijf op de hoogte en volg

31 Augustus 2008 | India, Narasaraopet

dag allemaal,

na een geslaagd tuinfeest, met dank aan jullie inbreng, dinsdag j.l. overnacht in de buurt van schiphol en woensdagmorgen om 6 uur voor de deur van schiphol door cil afgezet.
prima vlucht, blijft lang duren maar alles op tijd incl. bagage. hyderabad heeft sinds 5 maanden een nieuw vliegveld, zoals vliegvelden er overal uitzien. staat tegenover dat alles herkenbaar en snel geregeld en verwerkt wordt en stond dus met een uur buiten. maar ja 30 km van de stad, taxi dus, achteraf natuurlijk flink afgezet en rijden over autobanen met verlichting, stoplichten, bewaking en ieder hield zich aan de regels. na een half uurtje dan toch de stad: vol, rumoerig, gaten in het wegdek, ieder nog aan het werk en de herkenbare geuren en geluiden, daar is niets aan veranderd.
hotel, en de volgende dag spoorkaartje naar pidugurallu geregeld, rondlopen, zitten en acclimatiseren. vrijdagmorgen met de trein, 3.5 uur en daarna in P. uitgestapt, geen bus maar wel een aardig indiaas echtpaar met auto die me een lift aanboden. bleek de familydoctor van de familie rao van de school te zijn. gelijk een uitnodiging meegekregen.
warm welkom op school, ook qua temperatuur, overdag ruim 35 graden, maar 's avonds zo lekker, in de schaduw gaat het overigens ook prima.
de school is dezelfde, maar wel met solarlamps (zonnepanelen) op belangrijke plaatsen, en ze doen het lies!, ik zal peter berichten.er staat inmiddels het een ruwbouw van een nieuw bejaardenhuis naast de school, ook beheerd door de familie rao, waar vrijdag nog door minstens 5 man en vrouw aan werd gewerkt.
heb zaterdag al weer een dagje gewerkt met hari de nieuwe ft, geen mens hetzelfde, ziet er veelbelovend uit. inmiddels al weer de nodige maaltijden met mohan en indira, incl zoon sunyl en hari achter de rug, erg lekker eten en veel bijpraten.
het blijkt ook nu dat suggesties uit het verleden wel degelijk gehoord worden en dat ze nieuwsgierig zijn wat een ander daar van vindt, met andere woorden changing, but step by step.

heb het dus zeer naar mijn zin en hoop zo door te kunnen gaan de komende 3 weken op mijn businessvisum!, daarna vertrek in naar een project in de buurt van chennai, haal 9 oktober cil op in hyderabad en na ruim een week vakantie reizen we samen naar nara voor ruim een week, dat is de planning.

tom, heb je een bericht gekregen?

tot de volgende keer, henk

  • 31 Augustus 2008 - 10:03

    Paulien:

    Henk het klinkt allemaal weer fantastisch, fijn dat je ons laat meegenieten.
    liefs Paulien

  • 31 Augustus 2008 - 12:34

    Henk:

    Leuk om zo mee te reizen.
    Blijf genieten.

  • 01 September 2008 - 08:54

    Eric:

    Ha Henk,
    Je weet ons weer in rap tempo erg jaloers te maken zeg! Tsjonge, dat klinkt allemaal weer leuk. Hopenlijk ga je ons ook weer de nodige foto's laten zien via de site!

    Eén vraagje alvast; mail je nu vanaf de school, of weer vanuit ons favoriete internetcafé, bij onze 'vrienden'?

    Groeten aan Mohan & Indira & de kinderen!

  • 01 September 2008 - 10:46

    Jannie:

    Ha Henk,
    Zullen we ruilen?? Hoe is het met de mieren in de kamer? Zijn wij er verleden jaar in geslaagd om ze definitief te verslaan, of zijn ze weer present? Doe de groeten aan Mohan, Indira (vraag even de naam van haar weblog, ben ik kwijt....) Hari en vooral aan alle kinderen!
    Groet, Jannie

  • 01 September 2008 - 15:50

    Margreet.:

    Hoi Henk,
    Geweldig dat je er weer bent..
    Van Lies hoorde ik al dat alles goed gaat met je.
    Ik bel over een week wel, dan heb je vast heel veel te vertellen.
    Heel veel groeten aan allemaal...
    ciau.. Margreet.

  • 01 September 2008 - 18:41

    Jelly:

    Henk,

    Wat een beeldend verslag ! Nu ik het lees bevangt me een soort van heimwee... geuren, geluiden, kleuren, inderdaad...Kan ik de volgende keer niet mee als juf ? Wat fijn dat je zo'n goeie start hebt gemaakt. Ben benieuwd naar wat volgt en wens je veel geluk en succes !

    groet, Jelly

  • 02 September 2008 - 10:22

    Vroni:

    Hoi Henk,
    Gisteravond van Cilia het adres weer gekregen. Ga je volgen. Geniet van alle indrukken. Liefs

  • 03 September 2008 - 12:27

    Jenny:

    Ha Henk, als ik dit allemaal lees, is zo'n shantykoor maar saai. Maar gisteren hadden we een inspirerende avond ter voorbereiding op de Hereeniging. Ga jij je nu voorbereiden op een workshop tampoura?Lijkt me geweldig.Geniet van alles, groet van je muze.

  • 03 September 2008 - 14:31

    Antoinette:

    Hoi Henk,
    Jammer dat ik niet op je afscheidsfeestje kon zijn, maar via deze site bkijf ik toch van je wedervaren op de hoogte.
    Je lijkt alweer volop te genieten van alles wat je daar tegenkomt, houden zo!
    Groet Antoinette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Narasaraopet

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 November 2010

eerste week

06 November 2008

weer thuis

24 Oktober 2008

terug in nara

18 Oktober 2008

hampi

15 Oktober 2008

even bijpraten

Actief sinds 18 Okt. 2006
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 19182

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: