eerste week - Reisverslag uit Narasaraopet, India van henck - WaarBenJij.nu eerste week - Reisverslag uit Narasaraopet, India van henck - WaarBenJij.nu

eerste week

Door: Henk van Enck

Blijf op de hoogte en volg

12 November 2010 | India, Narasaraopet

dag allemaal, maandag j.l. vetrokken vanaf amsterdam, samen met eric en charloote, met wie ik eerder samen in indai was, tot dubai, luxueus en zeer druk vliegveld waar je in de pub nog een sigartje mag roken. daarna, na een uur vetraging ivm mekkagangers naar hyderabad waar ik rond 9.00 uur aankwam. taxi, geen ronselaar dit keer, en voor keurige prijs via nieuwe, schone highway, alleen open voor bus en auto, naar hotel.na de highway wel weer een zeer herkenbaar india. beetje smoezelig, maar gastvrij hotel. bijgeslapen en uurtje rondgewandeld: stank, rooting, pies, stog, uitlaatgassen en geen europeaan te bekennen.wel veel bnieuwbouw met vooral banken en ziekenhuizen, ook hiet staan obesitas en diabetes centraal!
treinticket voor guntur, volgende dag om 7.00 uur geregeld via telefoon waardoor alle info verkeerd geprint stond, maar dat maakt niet uit.
uitgerust aan treintocht begonne, kennelijk levert 3.5 uur erschil steeds minder klachten op. in guntut met de rikshaw naar eht busstation en in en volle bus, type 1930 of zo, maar het rijdt, naar nara. nogmaals de rikshaw en om 14.00 stond ik voor de poort. geweldige ontvangst, velen kennen mijn naam nog, en mijn oefenen op namen bleek wederom niet toereikend.
tegen de avond maar gelijk mee naar de dokter van de directeur, mohan, voor een ingreep aan zijn voet. kennelijk helpt het als ik meega? een ziekenhuis als in een 3e wereld land, roest, stof en vies, maar ja wel jodium en werkhandschoenen. deze arts is dermatoloog en gerechtsarts. net vroeg hij mij wat ik kwam doen toen een agent binnenstapte om een suicidegeval te melden. mijn visum kwam niet in gevaar. ik heb het daarna maar niet meer uitgelegd.
vandaag al weer de nodige feestejes, een voor het afstuderen van teachers, waar ik natuurlijk moest optreden, maar vooral ondergaan en vanavond een bruiloft van een van de resource teachers die ik nog ken van en vorige cursus.
ondertussen al weer de nodige kinderen gezien, ze worden steeds jonger vooral door de contacten uit de camps en de cursussen voor de resource teachres. daty is een goede ontwikkeling. kenneij, ziet de overheid dat ook want sinds zijn een aantal day care centra opgericht in de rural arias, waar de school contact mee onderhoudt.
er is nu veel actieve belangstelling op school voor de ontwikkeling van op het individu aangepaste braces en callippers. tot voor kort hadden ze maar 3 standaardmaten met alle ellende van dien. maar ja tussen bedenken en uitvoeren zit nog wel een lange weg.
volgende keer meer, ik zit hier nog tot maandag 22-11 en vertrek dan per dagbus naar chennai.

ik heb het naar mijn zin!, groeten, henk

  • 12 November 2010 - 14:03

    Jan:

    Misschien wat vroeg om al aan je volgende reis te denken, maar toch: de tickets naar Ierland liggen klaar !
    Houzee!

  • 12 November 2010 - 19:55

    Jenny:

    Dag Henk,

    Even laten weten dat de Heeren bijzonder gemotiveerd waren afgelopen dinsdag. Ik werk keurig aan jouw prioriteitenlijst. : )
    Ik heb me heerlijk kunnen uitleven in het engelse motet.
    Wel een iets hoger tempo.
    Dat moet je zelf maar weer naar je hand zetten.

    Fijn dat alles naar wens verloopt daar in India.
    Tot ziens en groetjes Jen.

  • 13 November 2010 - 13:34

    Charlotte:

    Hey Henk,
    Met gepaste jaloesie je verhaal gelezen! Super leuk weer! Dus jij had ook vertraging vanaf Dubai? Wij ook, vliegtuig was stuk... 5 uur later konden we pas weg.
    Cambodja is erg indrukwekkend, verhalen hoor je in NL aan het Idly ontbijt in jullie prachtige tuin.
    Kus Charlotte

  • 13 November 2010 - 18:10

    Jim:

    hoi henk,
    lijkt me geweldig om zo terug te komen. bij ons is de moesson definitief losgebarsten en er rest ons niets meer dan de donkere dindagavonden te vullen met zang zonder accordeon. veel goeds !

  • 14 November 2010 - 17:34

    Jorik:

    Dag pap, klinkt weer bijzonder daar! Hier alles goed, wel druk maar dit keer met perspectief!
    Geniet van je reis en tot snel!

  • 14 November 2010 - 18:32

    Nel:

    Hoi Henk,
    Leuk om je verhaal te lezen, had nog niet gekeken, maar we waren in D'veen. Ga nu maar weer af en toe kijken en je relaas lezen.

    Gr. Nel

  • 15 November 2010 - 16:32

    Jacob:

    Ha henk, ik sluit mij aan bij alle mensen die je een heerlijke tijd toe wensen. Ik ben in het koor gelijk gepromoveerd tot solist, mag alleen met Arco veen onderhandelen en neem heel wat van je over in de praktijk. Jouw afwezigheid maak t mij tot een belangrijk man.... geniet met volle teugen!

  • 15 November 2010 - 16:49

    Els Dijkgraaf:

    zo te lezen voel je je al weer helemaal thuis in het Indiaanse!
    groetjes Els

  • 15 November 2010 - 16:52

    Els Dijkgraaf:

    hoi Henk, toch weer te snel geclickt, laat de n maar weg uit mijn vorige opmerking! Geniet van je tijd daar, wij zitten al vroeg in het donker hier.
    Els

  • 17 November 2010 - 12:32

    Frans Van Rossum:

    het verslag gelezen wat een belevenis zo iets, maar als een echte boergodieer mag dit geen probleem wezen. De fotos zij ook prachtig.
    Henck en mede reis genoot geniet er van .
    groet Frans

  • 19 November 2010 - 12:18

    Jacob:

    hendrik: alles ok. de hartelijke groeten van de obeesjes! Ze missen je wel/niet, doorhalen wat niet gewenst is. Verder een goed bericht: de vvafdeo heeft besloten 250 euro te storten voor jouw India project! Mail mij even een evt. rekeningnummer en ik zorg dat het gestort wordt.

  • 19 November 2010 - 12:47

    Vera:

    Hey Henk nog geen beriberi opgelopen daar in het verre oosten?
    hahaha
    We missen je totaal niet hoor,Jacob is veel aardiger en rustiger :P
    Alle gekheid op een stokje ik wens je een fijne tijd en tot ziens over een week of 5? :)
    groetjes Vera

  • 26 November 2010 - 12:23

    Nel:

    Heb je 2e stuk gelezen, het klinkt positief, wat goed dat het lijkt of er vooruitgang wordt geboekt
    Nog suuces voor de rest van je tijd daar.

    Gr. Nel

  • 26 November 2010 - 16:30

    Nol:

    Dag Henk,
    Ik heb twee engelse vertalingen van het model met de post naar het adres dat je me gemaild had gestuurd. Ik hoop maar dat het op tijd is aan gekomen.
    Groet, Nol

  • 28 November 2010 - 18:46

    Calham:

    Hi, we got rooms for rent
    In Goa,Panaji 500 rps p/day
    call for info 00919881260737
    Calham

  • 04 December 2010 - 17:47

    Charlotte:

    Henk!!
    Hoe staat het leven in India?! We wachten met smart op je 2e verhaal! Wij zijn inmiddels weer terug uit het zeer indrukwekkende Cambodja. Hoop dat alles goed met je gaat en met de fam in Nara.

    Liefs,
    Charlotte

    Ps als ik nog wat lijsten moet vertalen of je hebt toch nog wat anders nodig hebt dan hoor ik het graag van je!

  • 08 December 2010 - 20:14

    Hans:

    Hoi Henk,
    Ik lees uit de verslagen die ik van Jan krijg dat je erg druk bent en veel reis. Het weer is daar nogal regenachtig en hier vriest het. Dus tijd om de ijzers onder te binden en dan bij de koek en zopie tent aan te gaan. Toch gauw in Diepenveen.

  • 12 December 2010 - 17:59

    Jim:

    Hoi Henk,
    We hadden gisteren een a cappella optreden op het feestje van Jenny en Gert. Blijf gerust wat langer in India, het ging prima.

    Groeten Jim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Narasaraopet

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 November 2010

eerste week

06 November 2008

weer thuis

24 Oktober 2008

terug in nara

18 Oktober 2008

hampi

15 Oktober 2008

even bijpraten

Actief sinds 18 Okt. 2006
Verslag gelezen: 1751
Totaal aantal bezoekers 19166

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: