hampi - Reisverslag uit Hampi, India van henck - WaarBenJij.nu hampi - Reisverslag uit Hampi, India van henck - WaarBenJij.nu

hampi

Door: Henk van Enck

Blijf op de hoogte en volg

18 Oktober 2008 | India, Hampi

Na een rustige (eindelijk) taxirit 's morgens ,een 8 uur lange treinreis gemaakt. Onderweg wat kunnen slapen, want dat is het prettige van de treinen hier: je kunt ligplaatsen bespreken en dat is wel zo prettig.In Hospet waar we uitstapten sprong er voordat de trein stilstond al een richshaw taxidriver in de trein om ons te strikken voor een rit. Dat hebben we maar aangenomen, zodat we de 20 km hierheen snel af konden leggen. Weer veel tegenstellingen gezien onderweg.
Henk had al in zijn hoofd waar we zouden gaan logeren: een rustige plek aan de andere kant van de rivier met zwembad en ja hoor Eric en Charlotte er zat nog geen water in!! Wel een hond die er niet meer uit kon en die de hele nacht hartverscheurend lag te janken, maar dat ontdekten we pas de volgende dag. Zelf durfden we hem er niet uit te halen. Wat er mee gebeurd is weten we niet, maar sinds vanmorgen is het stil in het zwembad. De schildpad die er nu nog vertoeft maakt geen geluid. We slapen in een klein rond huisje met een rond bed. Onze huisdieren zijn een kikker in de badkamer, salemanders onder en soms in ons bed, 'n grote zwarte tor die heen en weer rent en een dikke zwarte spin. Verder stond er vanmorgen nog maar een schoen van mij buiten i.p.v. twee! Puppies overlast volgens de eigenaresase, maar het zouden ook apen kunnen zijn, want die zitten hier ook. Gelukkig had ik extra schoenen bij me.
Twee dagen cultuur hier in de diverse tempelcomplexen bevalt goed. Alle Hindoe goden komen voorbij in alle gedaanten en de tempels zijn indrukwekkend versierd. Je kunt er als je wilt een hele studie van maken. De heilige olifant die je een offer moet geven hebben we ook bewonderd. Olifanten kwamen hier met de Chinezen in bamboeboten?! enkele honderden jaren geleden en werden verhandeld voor diamanten. Paarden kwamen met de Portugezen in dezelfde tijd en moesten goud opbrengen.
Het eten is ook hier heerlijk. Er zijn hier veel volgens het boekje hippe gelegenheden en we hebben al twee keer aangelegen aan tafel, vandaag gelukkig weer op een gewone stoel. Wel weer bij kaarslicht, want ook hier weer voortdurend stroomstoringen.
Nog een volle dag hier en dan gaan we naar "school"
Cilia

  • 18 Oktober 2008 - 18:56

    Lucy:

    Geweldig leuk Ciel, om jullie avonturen zo te kunnen volgen! Het klinkt allemaal fantastisch. Ben erg benieuwd naar je verhalen en foto's als je weer terug bent.
    Geniet ervan en groetjes aan Henk

  • 18 Oktober 2008 - 21:39

    Paulien:

    Woh, klinkt allemaal heel erg enerverend! fijn om zo mee te kunnen genieten.
    Marleen vertrekt 9 november voor 8 maanden naar Australie!, zijn jullie dan al terug?
    Ik kijk al weer uit naar het volgende bericht!
    xxxplien

  • 19 Oktober 2008 - 10:44

    Margriet:

    Genieet van jullie verhalen, ik zie het voor me. Hebben jullie kriebelende oren gehad, we hebben op het feest van oom Louis het natuurlijk over jullie gehad. Het was gezellig.

  • 19 Oktober 2008 - 17:05

    Nel:

    Ik geloof dat ik zoveel dieren in mijn hotelkamer nog enger zou vinden dan die taxi's.Kijk weer uit naar je volgende bericht.

  • 19 Oktober 2008 - 18:50

    Francis:

    een rennende tor die je hoort zit tenminste niet in bed. Spinnen zijn dan veel enger, of hebben jullie een klamboe? Zijn de kleuren anders per streek? en de manier van kleden?
    Veel plezier met de volgende stap.
    groetjes

  • 21 Oktober 2008 - 16:18

    Annemarijn:

    Hoi Henck en Cilia,
    Jullie kennen mij niet maar ik ben vanaf zo'n 15 jaar geleden vaste bezoeker en fysio van de school. Afgelopen februari ook even een paar dagen op bezoek geweest met vriendin Wendy (van alle sieraden.
    Ik heb net Lies aan de telefoon gehad en die verwees naar jullie website.
    Ben ook ooit in Palolem en Hampi geweest en ik voel de heimwee toeslaan. Willen jullie iedereen op schook de hartelijke groeten doen van mij? Geniet heel erg voor jullie weer naar herfstig en grauw Nederland gaan....
    Ik hoop jullie in Nederland eens te ontmoeten, groeten, Annemarijn Oosterwelder

  • 24 Oktober 2008 - 07:18

    Eric & Charlotte:

    We zijn zo benieuwd hoe het op school is... hopen snel weer van jullie te horen!

    Liefs, E&C

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Hampi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 November 2010

eerste week

06 November 2008

weer thuis

24 Oktober 2008

terug in nara

18 Oktober 2008

hampi

15 Oktober 2008

even bijpraten

Actief sinds 18 Okt. 2006
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 19167

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: