6e bericht - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van henck - WaarBenJij.nu 6e bericht - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van henck - WaarBenJij.nu

6e bericht

Door: Henk van Enck

10 December 2006 | Nederland, Amsterdam

Dag allemaal, veel powercuts, kabelstoornissen of gewoon geen cafe in de buurt, daarom duurde het wat lang.
Ondertussen veel gezien, gedaan, geproefd geroken, en gereisd.
Vanuit palolem, goa vertokken wij zaterdag 2-12 met de nachttrein naar varkola, 700 km ten zuiden van goa. geen ac of klassewagon, maar in de veewagen, al vol met indiers voor wij instapten. dat valt niet te beschrijven, vol, lawaaiig, stank, verkopers aan de lopende band, we waren er even helemaal stil van. je moet al je bagage bij je houden, want ieder loopt in en uit. kom foto's kijken in d'veen om te zien wat en hoe dit was!
goed in varkala, in het donker in een prachtige ambasador-taxi en natuurlijk was ons gewenst resort vol. ieder komt je helpen, maar we weten inmiddels dat 5 minuten een half uur is en around the corner vele straten verder. maar goed uiteindelijk prachtig guesthouse voor 350 roepie (minder dan 6 euro) gevonden bij lannie. varkala ligt op een hoge klip. met bneden een strand en een super zee met golven die ik eerst maar eens rustig heb bekeken, maar daarna buiksurven tot ik volledig verrimpeld was. goddelijk. tussendoor winkelen, hapje, drankje, de hele klif heet een smal weggetje met daarlangs wat een echte backpacker nodig heeft.
ondertussen daar ook de eerste voedselvergiftiging meegemaakt. het gaat er dan een stuk sneller uit dan je naar binnen kunt werken. de volgende dag, na bananen en rijst ging het al weer beter en hoefde ik de clamoxil niet aan te breken. de al geregelde backwatertoer, kanalen en riviern waarin en waarop geleefd wordt, hebben eric en charlotte alleen moeten doen. heb ik al eens verteld dat we het uitstekend met elkaar kunnen vinden?
ook nog een ritje op de olifant gemaakt om maar te bewijzen dat we ons het toeristzijn volledig eigen hebben gemaakt.
ik ben toch wel een echte liefhebber van tropische stranden en zeeen geworden, kicken! gelukkig zijn e. en c. heel ondernemend en zie ook wat van het achterland.
vrijdag zijn we naar het periyar wildreservaat vertrokken, incl olifanten tijgers en zo meer. met de taxi, 6 uur rijden naar het no van keraladistrict. schitterende tocht, de laatste uren bergopwaarts tot 1700 m en dus begaf de taxi het, kokende moter, bergweg, in scherpe bocht bij cafeetje. uiteindelijk hebben we een ander taxi laten bellen, je hoeft hier echt niet veel zelf te doen. met een veel betere auto, en een chauffeur annex gids dit keer naar een luxe hotel, midden in het reservaat. na 6 weken een warme douche, dat is lekker!
boottochtje leverde paar herten en varkens op. e. en c. hebben het ook lopend geprobeerd, veel sporen en signalen maar geen live beesten. wel trompetterende olifanten naast het hotel, midden in de nacht.
we hebben de aardige chauffeur gehouden die ons zaterdag in 5 uur naar fort kochi heeft gebracht. een stad met veel zichtbare portugese en hollandse overblijfselen.
helaas heb ik mijn trein naar chennai voor vandaag (zondag) al geboekt. ik hoop morgenochtend 6 uur in chennai te zijn.
ga het met de centen net redden en hoop in chennai de directeur van een lokaal hulpproject te ontmoeten.
vertel daar hopelijk dezer dagen over.
hier blijft het 35 graden en elke dag mooi weer, bij jullie iet kouder en op weg nar een kabinet met jan marijnissen?
ik accordeonnier graag mee, rolf.
zingen we nog voor kerst, heeren, ben de 20e weer thuis.
doe graag mee aan de praktijkborrel, jacob en plan me maar weer in begin januari, graag op een dag dat jij er ook bent!

groeten, henk

• 10 December 2006 - 08:07

Paulien:

Hey Henk, wat weer een heerlijk verhaal, we volgen nu jou, Jorrik en Karen op de voet en alledrie zo verschillend en net zo super om te lezen. Ik verheug me op kerstkoffers! leuk dat je weer meedoet.Veel plezier de laatste weken daar en tot gauw!
    xxplien

• 10 December 2006 - 09:50

Margreet:

Hallo there >>.
    Leuk dat jullie in Varkala geweest zijn.
    Heb je de gids Sumot nog gevonden?Ben benieuwd hoe je Chennai vindt en je trip naar Sjeeva.
    Bahma en Ram, van wie je het adres hebt zullen je ook gastvrij ontvangen. Maar kan me voorstellen dat je het te druk hebt bij Sjeeva.
    Tot horens... Bye bye.. Margreet.

• 10 December 2006 - 11:23

Rolf:

Geweldig verhaal! Wat zul jij vol zitten met belevenissen en ervaringen die je nu (letterlijk) niet kunt beschrijven! Ik kom graag de fotos bekijken en de verhalen aanhoren. Ga nato vragen een setlist op te stellen.
    Geniet en kallum an!

• 10 December 2006 - 16:24

Jacob:

kom net uit de prachtige uiterwaarden,hardlopend, om maar weer aan te geven dat het vlak bij diepenveen ook prachtig is. Maar dat weet jij. Dan nog een berichtje uit India, oei, wat warm. Hier voor het eerst een beetje ijs gezien vanmorgen. Schaatsen??

Wacht wel met inplannen tot je er bent . Eerst maar eens een borreltje drinken .

Tot spoedig ziens

• 10 December 2006 - 18:57

Els & Elisabeth:

Hi Henk,
    Hebben wij nu toch de verkeerde bestemming gekozen? Je 6e bericht is super. Wij vertrekken overmorgen naar de States en zien je pas terug in het nieuwe jaar!
    Nog fijne dagen daar, een goede terugreis, prettige feestdagen en tot 05-01-2007!
    PS Leuke foto's van Jorik en zijn buurmeisje en de letter H. in het midden. Je ziet, we denken aan je!

• 10 December 2006 - 21:46

Lies:

Namaste Henk,
    Jammer dat het allemaal zo gelopen is maar dit was
    overmacht. Jullie maken er gelukkig nog wat van en ik hoop dat je bij Jeeva ook nog wat kunt bereiken.
    Nog veel succes de laatste weken en hartelijke groeten,
    Lies