5e bericht - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van henck - WaarBenJij.nu 5e bericht - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van henck - WaarBenJij.nu

5e bericht

Door: Henk van Enck

Blijf op de hoogte en volg

29 November 2006 | Nederland, Amsterdam

Dag allemaal, bedankt voor je reactes! Nu een bericht vanuit mijn nieuwe toeristenrol. In Nara vorige week gestopt, na overigens een paar dagen stevig gewerkt te hebben en zonder last van de politie. Heb ik toch nog 4 weken wat kunnen doen en ben op dit moment vast van plan volgend jaar terug te gaan voor een maand of 3, liefst met mijn lief erbij. Is in alle opzichten de moeite waard en de school is het geld meer dan waard. Misschien een leuk doel om een kleine geldelijk bijdrage aan de stichting te geven, als goed voornemen?, er blijft niets aan de kleefstok hangen, zelfs niet in Guntur bij de politie.
We zijn vorige week deonderdagavond met de slaaptrein naar Hampi vertrokken, een reis van een kleine 12 uur.
Hampi is een tempelwalhalla voor hindoes. Heb daar zeer van genoten. Veel gezien, prachtige foto's, vriendelijke mensen en schoon vergeleken met Nara. De rijst hebben we vrijwel afgeschaft, doet alles het weer snel zoals gewend in NL, ofschoon ik tot nu toe nergens last van heb gehad, maag en darmen bedoel ik
Gelogeerd in resort met zwembad, speciaal zo uitgezocht, maar natuurlijk geen water, wel lekker rustig en bier!
Maandag zijn we vertrokken naar Palolem in Goa, maar niet na een nieuw probleempje: mijn portemonnai met pasjes en 60 dollar gestolen, ja, ja. Aangegeven bij de politie, maar niets gevonden uiteraard. Nou ja, ik heb voldoende checques en dollars voorlopig en anders wordt het lenen bij Charlotte en Eric.
Inmiddels dus in Goa district, met de sleepersbus, een ervarin apart, ruim 400 km in 10 uur. Af en toe een stop bij een wat duistere tent en veel stoppen, optrekken, scheuren langs afgronden in het donker bij halve maan. Heb zo waar ook nog geslapen, we hadden allemaal een echt bed, en lang genoeg!
Zit nu midden in de bounty reclame wereld. tropisch strand, warme zee, stralend weer, 35 graden, bamboehut, netjes en schoon.
Dit is gewoon lekker!, en verdiend, vinden we zelf.
Maar ja, toerist zijn is leuk voor een beperkte periode, vind ik. We proberen dit weekend naar Kerala in het zuid westen te reizen en dan ga ik nog naar Chennai, en probeer voor kerst weer thuis te zijn. Bereid u voor!
Enne Jan< ik begrijp dat je overtuigd bent van eerst zien dan geloven. Ga ik wat aan doen, maar foto's laden is hier een crime. Doe ik deze week een keer apart.
groeten, Henk

  • 29 November 2006 - 09:57

    Margriet:

    Jammer dat het allemaal zo moet lopen, helemaal omdat je je er zo op verheugd had.

  • 29 November 2006 - 10:35

    Jacob:

    ik ben helemaal in de "waar ben jij nu scene". Heb nu al een hele rij sites die ik moet bekijken. Die van jou staat op 2. Mijn dochter uiteraard op 1. Hier lijkt het ook wel zomer. Bijna dec. en nog 15 graden met zon. Je zoon nog even gesproken. Heeft er veel zin in, maar ja , ik zou ook blij zijn als ik naar danielle mocht. Gisteren helaas niet kunnen zingen. Vlg. keer weer. Tot de kerst.

  • 29 November 2006 - 14:11

    Lianne:

    Gelukkig maak je er nu iets anders van. Ben wel blij dat je het de periode op school goed naar je zin hebt gehad.
    Je bijnaam bij ons is nu Henk Walnoot!


  • 29 November 2006 - 16:56

    Marleen:

    heey henk
    nou af en toe de toerist uithangen heeft ook wel wat, maar vind het niet echt iets voor jou ;) maar oke hopelijk heb je nog veel plezier daar =)
    groetjes Marleen

  • 29 November 2006 - 20:59

    Jacqueline:

    Goh, dat is ook snel.Maar geniet er nog maar even lekker van.

  • 30 November 2006 - 09:56

    Vroni:

    Soms komen dromen niet uit, maar zo te zien krijg je een herkansing. Moeten maar eens praten over sponsoring (hebben intern een Foundation die daar misschien wel wat mee wil/ kan). Geniet de komende tijd en spreek je binnekort "gewoon" weer thuis.

  • 30 November 2006 - 18:26

    Bart:

    dag Henk, wat een dikke tegenvaller, dat je project zo loopt. Ik vind dat je goed de moed erin houdt. Leuk dat je zo informatief mailt. Je kunt dus niks doen in een land met een politiek als India.
    Misschien kun je nu, reizend als toerist op ideeën komen waar je het volgend jaar dan met meer succes naar toe kunt (als Jacob, Ciel en . . . de Heeren van den Heijs het goed vinden).
    Goed gaan!

  • 01 December 2006 - 11:19

    Hans De Bas:

    Lekker vakantie houden na al die malaise heb je ook wel verdient. Vorige week nog afscheid genomen van Jorik. Hij heeft er heel veel zin in. Afgelopen dinsdag bij de Heeren een hele cultuurschok. Tenoren werden ingeruild voor baritonnen. Ik wordt nu waarschijnlijk volgende keer gekeurd voor de tenoren. Leuk veel mannen bij elkaar. Henk je houdt ons wel bezig, dus pas op je geld en geniet ervan tot de kerst.


  • 01 December 2006 - 19:11

    Lucy:

    Dag Henk,

    Een heerlijke vakantie gewenst en om alle tegenspoed inderdaad een klein beetje te verzachten zal ik gehoor geven aan je suggestie. Laat de zoektocht naar mijn derde blauwe sjaal maar zitten, dan doneer ik wat ik daarvoor over had wel aan de school.

    Groetjes!


  • 02 December 2006 - 09:13

    Rolf:

    Hey Henk, hoewel het jammer is dat je niet meer mag werken is het volgens mij ook wel goed zo. Kennelijk mag je nog niet zo lang van huis :-) Ik weet nu al zeker dat je toch nog een keer gaat. Hebben wij tenminste een accordionist tijdens de kerstkoffers ;-) Gisteren intieme sessie van Spinvis gezien in BWH, was ook wel wat voor jou geweest. Geniet van alles daar!!!

  • 02 December 2006 - 13:04

    Jacob:

    jan's bede is verhoord: henk staat op de foto. In india hebben ze zo te zien nog de oude mms. Henk : je lijkt hier wel de oude meester jonge poerink uit almelo: Ook altijd gek op een meisjes klas .Jammer dat je het goede werk daar niet kunt voortzetten.
    Maar wat dacht je van een wintersportje??

  • 03 December 2006 - 16:08

    Jan:

    Daarna sprak hij tot Thomas: Leg uw vinger hier en bezie mijn handen; steek uw hand uit en leg ze in mijn zijde; en wees niet ongelovig, maar gelovig...
    (Johannes 20; vers 27)

    Met een verscheurde mantel en as op mijn hoofd: Dank voor die prachtige foto!

  • 04 December 2006 - 21:46

    Marianne:

    Ontroerend, die laatste foto. Jij en dat jongetje! Je maakt daar hetzelfde los bij kinderen, als in Nederland!
    Dikke kus, Je zusje.

  • 06 December 2006 - 14:57

    Paulien:

    inderdaad die laatste foto!
    xpaulien

  • 06 December 2006 - 21:05

    Cees:

    Zonde dat het zo moestlopen, maar ik lees dat je toch nog steeds geniet.Perfect. Als je terug bent moet je ook maar even langskomen op de praktijk,Sint heeft nl. ook nog aan je gedacht

  • 08 December 2006 - 14:02

    Jeannette:

    Henkie wat een gedoe zeg met die visa, en een tegenvaller.Suffe autoriteiten hoor. Wat zijn de foto´s prachtig vooral die laatste van jou met het kindje ik hoor je zeggen ,,je kan het´´echt genieten . Hier waait en regent het en het is 15 graden dus geniet maar van de tijd die je daar kunt blijven.Maak er wat van hoor , groetjes ook van mijn Henk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 November 2010

eerste week

06 November 2008

weer thuis

24 Oktober 2008

terug in nara

18 Oktober 2008

hampi

15 Oktober 2008

even bijpraten

Actief sinds 18 Okt. 2006
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 19186

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: