derde bericht - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van henck - WaarBenJij.nu derde bericht - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van henck - WaarBenJij.nu

derde bericht

Door: Henk van Enck

Blijf op de hoogte en volg

16 November 2006 | Nederland, Amsterdam

dag allemaal!, eigenlijk had ik gepland vandaag te schrijven over een gewone werkdag van opstaan tot slapen gaan, incl. een beschrijving van huisbezoeken en de fysiotherapeutische werkzaamheden.
edoch, we hebben met zijn drieen visumproblemen. sinds jaar en dag volstaat een toeristenvisum voor onze activiteiten alhier, maar de regel zijn aangescherpt en nu hebben we een work visa nodig en dat is er niet zo maar.
stel je voor: gisteren in de toyota, samen met mohan de directeur naar het police station in Guntur, de districtshoofdstad en een uur van N. mooie rit trouwens en op de terugwerk binnendoor om kennis te kunnen maken met beide zonen van mohan en indira die op een internaat verblijven, da's normaal hier.
maar goed, op het politieburo, bij de poort bewaakt door 2 man in een tent en op het erf door de bodyguard van de superintendant of police, een kantoortje in. het gebouw is van steen met golfplaten op het dak en binnen overal ingebonden papieren, op het erf diverse parelhoenders en ganzen.
netjes ontvangen door een ondergeschikte, alles uitgelegd, mm, mm en op weg naar de hoogste chef.
bodyguard voor de deur, tas buiten laten staan en naar binnen. weer situatie uitgelegd, mm, mm, geen oogcontact, en op weg naar een tussenfunctionaris.
deze heer was echter al bekend bij eric en charlotte en zij hadden weinig verheffende ervaringen met hem gehad, maar het kan erger: wat we wel niet dachten, de indiase staat betaalt mijn brood, jullie niet, dus ik doe wat de indiase staat mij opdraagt, regels en wetten uitvoeren. u bent in overtreding. hij vond wel dat we nuttig werk deden, maar regels gaan voor. u bent teleurgesteld?, u huilt, mevrouw? ik zou teleurgesteld moeten zijn en moeten huilen, niet u, met enige stemverhefing.
kansloze zaak dus. vanmorgen hebben we met de nl ambassade in new delhi gebeld. ofschoon ze in principe niets doen bij visaproblemen, werden we verzocht om de zaak per e-mail toe te lichten, nadat danielle de bruin ons vriendelik en betrokken te woord stond. ze zullen intern overleggen of er toch iets gedaan kan worden.
wat ga ik/wij nu doen?
eerst afwachten of de ambassade iets kan doen, dan contact zoeken met iemand in madras die misschien kan helpen, via het bestuur van de stichting.
lukt het allemaal niet, dan gaan we volgende week so wie zo naar hampi en verder en reis ik halverwege december naar een project in madras. daarna vlieg ik terug en gaan cil en ik volgend jaar gewoon weer. het is nl hardstikke leuk om dit te doen, dat heb ik er nu al aan overgehouden!
lukt het allemaal wel, dan volgt de volgende keer een verslag van mijn werkdag tussen 8 en 8!
overigens, ondanks de teleurstelling op dit momen,t redden we het samen prima, misschien lijden mohan en indira nog wel harder dan wij.
en voor dit moment als laatste: ik probeer deze week nieuwe foto's te plaatsen, houd jullie op de hoogte en ga nu papaya en bananen kopen.

groeten, henk

  • 16 November 2006 - 10:38

    Nel:

    Wat een pech is dit, de bekende bureaucratie dus. Ik hoop dat de ambassade iets voor jullie kan doen, de reactie is in ieder geval beter dan die van India hier naar ik hoorde, maar die hebben misschien wel boter op hun hoofd. Succes in ieder geval! Als ik KLM wise iets voor je kan doen mail me dan even!

    Nel

  • 16 November 2006 - 11:17

    Vroni:

    Wat zou het jammer zijn als het zo snel al over is. Ben benieuwd hoe het nu verder gaat lopen. Voor zover is weet hebben wij geen plant in India, dus kan ik niets voor je betekenen. Je ziet, plannen heeft (ook daar) helemaal geen zin.

  • 16 November 2006 - 11:54

    Jacob:

    wat een ...... maar wat een geluk, we hebben je 2 januari al weer ingepland, akkoord?

  • 16 November 2006 - 11:58

    Paulien:

    Jeetje, dit is echt niet leuk allemaal!
    Ik hoop van harte dat een en ander nog op zn pootjes terecht komt en je het werk waar je zoveel plezier in hebt kunt voortzetten.
    duim voor je,
    xxPlien

  • 16 November 2006 - 12:28

    Marleen:

    poeh he das balen!! is het ondanks de problemen wel mooi daar? ik hoop het!!
    doeidoei

    marleen

  • 16 November 2006 - 17:17

    Jan:

    Op zo'n moment ga je rustig onder een palmboom zitten; eet je een banaan en als je je mond goed leeggegeten hebt, pak je je mondharmonica...

  • 16 November 2006 - 17:42

    Margriet:

    Dit had je natuurlijk helemaal niet kunnen bedenken Sterkte ermee.

  • 16 November 2006 - 19:43

    Kapper Cees:

    tjonge wat zou dit balen zij, wij net echte zangles en dan dit.
    maar je hoeft ook niet hals overkop op zoek naar een indiase kapper.
    ik hoop voor je dat het goed komt

  • 17 November 2006 - 12:54

    Jacob:

    graag zit ik met jou en jan onder die palmboom. maar het blijft een waardeloze situatie. stekte er mee. Dochterlief zit inmiddels in nieuw zeeland en wacht vol smart op the boy from diepenveen. Eerste indruk : geweldig. Alleen de pvda nog wat hoger in de peilingen en de week is weer goed. Groeten van alle schultinkjes en fysiodeers.

  • 17 November 2006 - 13:38

    Anneke:

    wat jammer en
    wat liggen zin (jullie werk)en onzin (de macht van de regels ) hier toch weer dicht bij elkaar.
    en dan dus gewoon je rust bewaren.
    maar zo te lezen lukt dat je aardig.
    heb het goed daar met elkaar!

    warme groet,
    ook van fred, anneke



  • 17 November 2006 - 16:57

    Henk:

    Shit man,
    Net nu je een beetje begint warm te draaien moet je alweer stoppen.
    Succes jongen.

  • 18 November 2006 - 15:49

    Lucy:

    Dan maar met Ciel door naar Australie :) ?

    Duim voor je dat het in orde komt....

    Groetjes!

  • 18 November 2006 - 16:44

    Nicolien:

    nou, volgens mij gaat t nog wel lukken hoor, die permit. Wel vervelend. Die vent wil gewoon geld zien, volgens mij. Nou, in elk geval goed dat jullie t verder naar je zin hebben. Of ben jij de enige? En ook de enige die t eten lekker vindt ?!!?!?!

  • 19 November 2006 - 12:02

    Eva Kraaijeveld:

    Hoi Henk!

    Hoorde van Marijn Meezen van je weblog, leuk joh! Hoop toch niet voor je dat je avontuur nu vroegtijdig wordt beeindigd, zou zonde zijn natuurlijk. Je krijgt de groeten van AK-E van afgelopen jaar, we zijn met z'n allen uit eten geweest en hebben er een leuk avondje van gemaakt.
    Henk, veel plezier en maak der nog wat van!
    groeten Eva en de rest van de AK

  • 19 November 2006 - 22:07

    Margreet:

    Ja Henk, je kent mijn reactie al, maar nog maar een keer : niet om te geloven !!!

  • 15 December 2006 - 22:08

    Nico En Clarie:

    Hi Henk,
    Van Cilia hadden we al gehoord dat je geen werkvisum kan krijgen. Dat betekent dat je binnenkort terugkomt? Leuk je berichten te lezen en het doet me voor een deel aan Zaire denken, maar India lijkt mij toch een stuk beter ontwikkeld. Vandaag heb ik een nascholing reizigersgeneeskunde gevolgd, met verhalen en plaatjes over alle mogelijke kwalen die je in de tropen op kan lopen. Daar krijg ik dan heimwee van. Het lukt weer om een hele dag cursus te volgen; met mijn fysiotherapeut druk bezig om de conditie te verbeteren. Gaat stapje voor stapje vooruit.
    Hopen je binnenkort te zien en de fotos te bekijken. Sinds jij weg bent is de politiek de wanhoop nabij. Bijna was het demissionaire cabinet opgestapt na onverantwoord gedrag van W. Bos :), maar ja dat kan niet. Groet, Nico
    Nog een tip uit Congo. Als een ambtenaar zegt dat iets niet kan, bedoelt ie dat er eerst betaald moet worden, dan zal hij nog een s naar de aanvraag kijken

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 November 2010

eerste week

06 November 2008

weer thuis

24 Oktober 2008

terug in nara

18 Oktober 2008

hampi

15 Oktober 2008

even bijpraten

Actief sinds 18 Okt. 2006
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 19186

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: