zondag 5 november - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van henck - WaarBenJij.nu zondag 5 november - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van henck - WaarBenJij.nu

zondag 5 november

Door: Henk van Enck

Blijf op de hoogte en volg

05 November 2006 | Nederland, Amsterdam

dag allemaal, dank voor de reacties!
zal ik maar met het weer beginnen?, nu half bewolkt met heet zonnetje, 35 graden, de eerste tropische dag. het heeft alleen maar geregend vanwege een cycloon, van de wind merk je gelukkig niet veel.
dat betekent wel dat zo af en toe het water van achter naar voren door mijn kamer stroomt endan door een gat in de dorpel naar buiten. ruimt gelijk mieren en andere beesten op.
overigens stond heir gisteren een foto uit NL, Marrum op de voorpagina: paarden die gered moesten worden uit ondegelopen land, terwijl hier in de kuststreek, 2 uur hier vandaar, steden onder water staan en huizen zijn weggeslagen en mensen ziek worden of zijn verdronken!
zo' n zondag morgen hier gaat anders dan thuis. ik heb vanmorgen de kamers gedaan, gewassen en nog zo wat. niks geen personeel voor deze post-koloniaal. hoort er gewoon bij. nou ja, daarna wel lekker buiten op groot terras, lekker windje erbij en net ver genoeg van N om geuren en geluiden te dempen, kopje koffie erbij, we hebben net een potje nescafe gevonden, enigszins bestoft, maar smaakt goed.
verder geen grolsch, we drinken cola, je kunt hier drank kopen maar dan weet ieder dat gelijk en dat is niet prettig voor de school. binnenkort ga ik een paar dagen naar hampi, kan ik de schade inhalen.
naast mij wonen de andere vrijwilligers, eric, activiteitenbegeleider en charlotte, logopediste. we kunnen het prima met elkaar vinden en ze hebben al van alles laten zien in N. maakt de aanpassing wat gemakkelijker, nog eens extra omdat Mohan en Indira, de directie daar ook zeer hun best voor doen.
heb inmiddels 2 dagen met Kiran de FT gewerkt. Aardige vent, spreekt goed engels, moet me alleen nog erg concentreren op zijn uitspraak. het aantal behndelingen per dag ligt hier wel wat lager dan in NL, maar de pathologie is gelukkig bekend. vertel er later wel meer over.
vanmiddag gan we foto's laten zien via de tv aan de hostelkinderen, daarna is er een hindufeest waarvoor we door M en I zijn uitgenodigd.
ik zal de volgende maal foto's op het weblog zetten, we verkleinen ze eerst en dan op de usb stick, anders duurt het wel erg lang, dus dat hebben jullie nog tegoed!

tot de volgende keer, Henk

  • 05 November 2006 - 08:56

    Paulien:

    Hey Henk,
    ben erg benieuwd naar de foto's.
    Fijn dat iedereen het je zo naar de zin probeert te maken. Die paarden hier zijn inderdaad een paar dagen voorpaginanieuws geweest. Erg veel ophef over gemaakt. Kan me voorstellen dat het daar vreemd overkomt te bedenken dat daar mensen omkomen door het water.
    Wat zal je een indrukken opdoen.
    Ik ga zo een lekker kopje capuchino drinken en in plaats van op een groot warm terras, ga ik zitten aan onze grote eettafel met een krantje erbij, en laat de kou ( 10 graden) lekker buiten.
    xxxPaulien

  • 05 November 2006 - 09:13

    Marleen:

    grr jaloers ik wil ook warm weer!! maar ok.. tis daar errug leuk maak ik op uit je bericht!! vet hoor... en super veel plezier bij het hindufeest!!!!
    groetjesss

  • 06 November 2006 - 11:19

    Elisabeth!!:

    Buurman!!
    Mijn beloofde zinnetje: Ik mis je!! haha!
    maar leuk dat je het daar wel naar je zin hebt.. hier gaat alles gewoon zijn gangetje.. morgen mijn eerste tentames.. ben benieuwd!
    nou.. ik wacht je foto's wel af.. veel plezier nog!
    Liefs elisabeth

  • 06 November 2006 - 12:43

    Vroni:

    Mijn zondag leek wel een beetje op jouw zondag! Kamers gedaan, bed verschoond, wasjes gedraaid, ook voor mij geen personeel. Ik heb alleen daarna definitief mijn zomerkleren opgeruimd en geruild voor het winterpak. Fijn dat je het naar je zin hebt. Ben uiteraard benieuwd naar de foto's. Liefs

  • 07 November 2006 - 12:59

    Wim Fakkert:

    Hoi Henk,
    Ik zie dat je een goeie start hebt gemaakt.Leuk.
    Geniet van mensen en van het land.Veel plezier
    Wim.

  • 07 November 2006 - 18:26

    Bart:

    Je lijkt het naar je zin te krijgen. geweldig. En het werk valt je ook mee. . . . Als je daar zit, realiseer je je hoe ver en klein (en onbelangrijk) Nederland is, denk ik.
    Vanavond de eerste kooravond met een dame als dirigent. Komt goed. We houden je op de hoogte!
    vernuver jezelf!


  • 07 November 2006 - 18:59

    Tom T.:

    Hadi Henck waarbenjijnu,
    zelf net terug uit shanghai en ben nu hier!
    Uit je beschrijvingen een heel andere wereld en een heel ander tempo als hier en dat je je kunt voorstellen. Ga zo naar koor. Tot horens / lezens
    Groet Tom

  • 08 November 2006 - 12:21

    Margreet:

    Leuk om weer zoveel foto"s van de school te zien !! Wat kun jij goed dweilen zeg !!Het balkon glimt als een spiegel !!
    Groet Margreet

  • 08 November 2006 - 17:15

    Nicolien:

    Geweldige foto's! Ik krijg er allemaal nostalgische gevoelens van, ergens in mn binnenste... 'k Zal hier ook even laten zien, want ik had een filmpje van "het onderkokmen op het dak" gemaakt, maar dat is op de 1 of andere manier weg.

    Lekker he, trouwens, die nescafé? Kan je kopen in t supermarktje vlak bij de edelsmid (weet indira wel).

    Geniet, iedereen is hier jaloers, moet je maar denken.


  • 08 November 2006 - 19:11

    Els Dijkgraaf:

    Ha, die Henk,

    Leuk om je verhaal te lezen en zo te zien heb je het naar je zin.
    Van de foto's krijg je een goede eerste indruk; kleurrijk, dicht bij de stad en stoffig? Jammer dat je nog geen indiase geur kan sturen!
    Henk, tot mails, Els

  • 09 November 2006 - 08:08

    Roline Vroege:

    Leuk om zo de India sfeer te proeven. Foto's ook zo herkenbaar. Geniet ervan en we blijven lezen. Roline

  • 09 November 2006 - 08:51

    Mathieu:

    Ha die henk,

    Leuk weblog!!!
    Heb je al afkickverschijnselen nu je de drank moet missen.
    Hier op de praktijk gaat alles z'n gangetje met het nodige haantjes gedrag. Ik heb pas de eerste vergadering van het CVO gehad. Nogal heftig, Salland wil volgend jaar al met prestatie indicatoren beginnen, en heeft op de tarieven gekort. (waarom schrijf ik dit)
    Kortom heel wat anders dan waar jij mee te maken hebt.
    Veel succes en plezier de komende tijd.

    Groeten Mathieu

  • 09 November 2006 - 09:03

    Jack Gertsen:

    Dag Henk,
    De plaatjes lijken een beetje op de hessenwegen in de achterhoek.
    Ook koeien in de wei en alles zie er vlak uit.
    alleen de kleding van de mensen is ronduit fleurig,in Nederland staat net in de krant dat mannen in hawai-hemden en sandalen en witte tennis echt niet meer kan,groeten uit zonnig Nederland,Jack.

  • 09 November 2006 - 10:48

    Jacob:

    doe ik een keer hanerig tegen mathieu, weet gelijk heel india het. Maar goed, hij is er nooit op woensdag, dus ik kon het even rustig verwerken. En hij heeft ook nog mijn fiets verstopt.Kon ik niet naar de zangrepetitie.Verder alles kits, Stuur je ook een keer een fotootje waar je zelf op staat. Gisteren al een beetje afscheid genomen van mijn eigen dochtertje , weer veel emo vlg. week. 2 dierbaren in het buitenland. Mijn darmen raken al weer van slag.

  • 09 November 2006 - 21:11

    Jaap Tenor:

    Hallo Henck,
    Fantastisch je via het universele wereldwonder te kunnen "spreken" en over je schouder mee te kunnen kijken. We volgen je op de voet.
    De eerste kooravond was dan wel niet een zo grote cultuurschok als jij die ondergaat, maar het was wel even wennen. De bassen en tenoren moesten van plaats wisselen en moeten vanaf nu hun kunsten aan de verkeerde kant vertonen. We zijn daardoor knap van de leg, maar hebben nu ook "al" in de gaten dat als je met z'n allen tegelijk begint, dat best aardig klinkt.
    De groeten van iedereen aan de Scheuterdijk en tot de volgende keer.




  • 10 November 2006 - 11:42

    Lies Vroege:

    Super leuke foto's. Geeft de sfeer precies weer!!!
    Ik ben jaloers dat jij op dat heerlijke penthouse in Nara zit. Gaat alles verder goed? hartelijke groeten

  • 10 November 2006 - 16:23

    Vroni:

    Hoi Henk, ik ruik bijna de specerijen als ik naar de foto's kijk. Geeft een beetje het gevoel dat je dichterbij bent. Wat een mooie mensen zijn het toch, zo elegant. Dit weekend gaan we de verjaardag van Tom, Alrik vieren en een beetje afscheid nemen van Jorik. Ik hoop dat hij ook een weblog gaat maken, leuk om jullie te "volgen". Fijn weekend, groetjes en een knuffel.

  • 11 November 2006 - 12:00

    Hans De Bas:

    Hoi Henk,
    Helemaal aan de andere kant van de wereld en toch zo dichtbij. Met dank aan Bill Gates. De geluidoverlast en de luchtkwaliteit spraken me wel aan. Gelukkig nog een hoop te doen voor mij in de wereld. Roetfilters hebben ze daar nog nooit van gehoord. Leuk optrekje daar en het uitzicht ben je ook snel aan gewend. Ergste is dat alcohol daar taboe is, terwijl hier het bokbier weer uit de tap vloeit. Henk jij red het wel de komende 4 maand. Groeten van Hans uut Deventer.

  • 12 November 2006 - 09:31

    Eric:

    Nou Henk, 't ziet er goed uit hoor! Mooie foto's, en zo herkenbaar ook!

    Groet'n, Eric (die activiteitenbegeleider)

  • 12 November 2006 - 09:35

    Charlotte:

    Hey Henk,

    Zo maar weer weg uit dit klamme internetcafe en lekker koffie drinken op ons dakterras?!

    Groeten Charlotte (logopedist)

  • 13 November 2006 - 15:37

    Marianne:

    Je bent al snel "thuis"in dat verre land.Zo leest het althans voor mij.Dat is fijn, zeg kun je zo nu en dan wel een sigaar opsteken? En hebben ze daar muziekinstrumenten waarop je kunt spelen? Wij genieten hier, in Friesland, ook van de weergoden. Afgelopen zondag hebben we"buitendijks"genoten van de storm en de hagel
    Dikke Tût,Marianne.

  • 14 November 2006 - 19:31

    Eefje En Reint:

    Alsnog wensen we je een heel prettige vlucht naar India en een heel goed verblijf.(sorry, net iets te laat geloof ik)
    Afgaande op je verslag en de foto's lijkt het ons niet heel naar om daar te verblijven. We zullen regelmatig je website bezoeken.
    Met ons gaat het trouwens best wel goed. We zijn net terug van een weekendje Ameland. Jan en Ine Hijlkema vierden daar het feit dat zij 35 jaar geleden moesten trouwen.
    Eefje heeft een nieuwe fiets gekocht en Midas is naar de kapper geweest. Hij lijkt nu verdacht veel op een poedel.
    Komende dagen gaan we druk bezig met het winterklaarmaken van de tuin en bladruimen van het dak en uit de goten. Wat naar dat jij dat allemaal moet missen.
    Meer geneuzel weet ik zo niet te bedenken, maar zo gauw er weer van dit spectaculaire nieuws is melden we dat natuurlijk meteen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 November 2010

eerste week

06 November 2008

weer thuis

24 Oktober 2008

terug in nara

18 Oktober 2008

hampi

15 Oktober 2008

even bijpraten

Actief sinds 18 Okt. 2006
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 19184

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: