even bijpraten - Reisverslag uit Pololem, India van henck - WaarBenJij.nu even bijpraten - Reisverslag uit Pololem, India van henck - WaarBenJij.nu

even bijpraten

Door: Henk van Enck

15 Oktober 2008 | India, Pololem

Vandaag de laatse stranddag en als toetje drijven in zee de zon er in zien zakken. Verder de grootste tegenstellingen die je kunt verzinnen: blanke blote vrouwen in strings op het strand en in het water en opgewonden jonge Indiase meisjes en vrouwen die waarschijnlijk nog nooit de zee gezien hadden en met sari en zelfs hun sjawls om gracieus de golven in doken. Het seizoen is nog maar pas begonnen hier en nog niet alles is opgebouwd, dus elke dag zagen we nieuwe restaurantjes en cocoshutje verschijnen, de honden hun nieuwe territorium veilig stellen- zelf een heilige koe werd door een troep honden weggejaagd en elke avond wordt er door alle honden tien minuten achter elkaar hard geblaft net zoals er elke avond om zeven uur de powercut is. Ik geniet vooral van al die variaties in kleuren. De Indiase vrouwen hebben een goed gevoel voor keurencombinaties die je in Nedeland niet zou bedenken maar die hier prachtig zijn. We zouden het zwart en grijs uit ons land moeten bannen ik incluis. Behalve dit alles zullen we ook onze mediterende of psychiatrische patient die dag en nacht op het strand heen en weer loopt missen. Morgen om 5 uur op om naar Hampi te vertrekken
cilia

• 15 Oktober 2008 - 15:05

Paulien:

Jeetje wat een prachtig beeld kan je scheppen! Beetje jaloersheid komt nu toch echt omn de hoek kijken. Hele goede reis naar Hampi en ik verheug me al weer op jullie volgende bericht.
    xxxplien

• 15 Oktober 2008 - 15:26

Jelly:

Hoi,

Paulien heeft gelijk!Je merkt aan deze mail, dat je veel minder chaotisch bent (als ik het zo mag zeggen...) dan in de vorige.
    Inderdaad treffend beschreven, sfeervol. Wat het grijs betreft; alleen het stille grijs van een novemberdag mag van mij blijven.
    Benieuwd naar de volgende aflevering !

Dag allebei, groet Jelly

• 15 Oktober 2008 - 16:02

Henk:

Mooi sfeerverslag.
    Ik heb het een paar keer gelezen en blijf het mooi vinden.
    Blijf genieten!

• 15 Oktober 2008 - 20:59

Bart:

en het is erg genieten, zo te lezen.

• 18 Oktober 2008 - 14:25

Els:

Wat heerlijk, zon, zee en vrolijke, gekleurde mensen om je heen.
    Wat wil een mens nog meer!

Groeten vanEls en Andries